Peringatan untuk penumpang bas Etika Express
Anak saya telah membeli tiket bas Etika Express dikaunter tiket di kangar, pada 8 Januari 2011. Untuk perjalanan dari Kangar ke Kuala Lumpur, untuk dirinya dan kawannya. Tiket bas Etika itu bertolak pada 28 Januari 2011, jam 4.00 petang. Setiap Kali pulang dari Kangar ke Kuala Lumpur atau sebaliknya anak saya dan kawan kawanya akan menaiki bas Etika Express.
Pada 28 Januari 2011 jam 4.00 petang anak saya terus menaiki bas Etika Express, Dan bertanya kepada pemandu bas boleh tunggu 5 minit, sebab kawannya dalam pejalanan ka station bas (bas Etika Express juga) Pemandu suruh anak saya naik bas dan menalifon bas yang dinaiki oleh kawannya, Dan bercakap dengan pemandu bas, kawan anak saya turun di Pekan Alur Ganggus. Dalam perjalanan pemandu bas berkata dia tidak boleh ambil penumpang di Alur Ganggus, apa sudah jadi dengan pemandu bas sebelum itu kata boleh ambil kawan anak saya tiba tiba tak boleh pulak.
Sebelum itu pemandu bas Etika Express bernama Aziz No tel: 019 5513308. telah menghubungi bas yang dinaiki oleh kawan anak saya, No tel: 019 4801785 (pemandu bas Etika Express).
Anak saya terpaksa turun di hadapan Ibu Pejabat JKR. Memandangkan bas itu tidak boleh ambil kawan anak saya. Anak saya terus ke Kaunter tiket di Kangar, minta ganti rugi 2 tiket bas, tetapi kerani kaunter bas berkata "itu bukan procedure kami", dia suruh minta duit dekat pemandu bas tadi. Cara bagaimanakah anak saya boleh menuntut ganti tiket tersebut?.
Jadi kalau nak menaiki bas jangan mudah percaya dengan cakap pemandu (aziz). Berhati hatilah sebelum terkena keatas anda.
23 ulasan:
Saya mnghadapi situasi yg brkaitan dgn sikap pmandu bas etika juga sbentar td d stesen kangar.. Bus pukul 11 malam dari kangar ke kuala lumpur.sy brtanya agak2 pkul brapa smpai??dia mnjawab smpai mana??ya Allah..trpmpng bus yg dia bwa tu tulis ke kuala lumpur.. Tiada destinasi lain..Kmudian sy ckap la smpai kl..boleh dia mnjwab smpai pagi..mcm ni ke khidmat pelanggan syarikat bus etika.. Imej saja baru tp dlman masih "kotor".. Trus sy mngadu ke pnjga kaunter..sorry..etika bukn pilihanku lg..-rostam-
ETIKA EKSPRESS pilihan no 1 sya.. memang la law dh naik bas pkul 11 malam mesti la smpai kl pg..nma pon bas bkn flight..
Etika adalah pilihan aku sebab pemandu bas yg cermat wuv5533 afiz..
abg mie blue lg stedy bro...dulu bas 9696..skrng ni r12 kot....
btl..abg mie blue,pk cik pozy 3355,pak azizan, pk cik din, pk cik mail and pk cik faisol pon ok...
ni penumang ke yg tulis atau pemandu yg tulis...sekali jew naik bas dh boleh igt nama pemandu dngn plat bas sekali..
KALAU BERANI TULIS LAH NAMA PENUH...excuse me....kenapa suspect bus driver afiz yang tulis pula...? ni anti afiz ke?hahaha.... neway saya pelajar universiti tahun lepas...lepas en afiz hantar saya di pudu, saya tak tahu macam mana nak dapat bus ke kampus saya di batang berjuntai...en afiz yang menolong saya untuk dapatkan bus dan tunngu saya sehingga bus datang.BUS DRIVER LAIN BOLEH BUAT MCM NI KE? BULL SHIT NOT AT ALL EVEN U ALSO WILL NOT DO THAT ...thats y i'm telling dia baik and helpful...padahal i ni bukan lah melayu..i ni INDIA...faham?if u want any information u can contact me kalau tak puas hati.. logen:0162410649
penumpang yg bodoh lg byk bunyi lak
org lain naik xde masalah pn.ngada2 lak org yg complen tu
cmana ko leh naik bas etika ckp kotor,aku dh 3thun naik xde masalah pn..aku ingt ko ni xbtul la
my best dairet bas etika,5jam dari as ke kl,ada aku naik 8jam beb dia g raund2 duli
best bas ekspress etikaaaa...dari as ke kl dairet trus..klau bas npak je bru masuk sana sini nk bt ape...baik naik kereta api dh tahu mmg lmbt
Slhkh jwp mcm 2 mmg la sapai pg dh naik mlm
aku naik bas etika okay je.. takde pape masalah pun.. slalu dari kuala perlis gi KL.. bas pun dtg xdela lambat, pergi pun cepat jugak..
Sy ngan suami baru je naik bas Etika ni dari KL-Kuala Perlis & Kuala Perlis-KL dlm 2 minggu lepas. Perkhidmatan terbaik dan tepat pada masanya. Pemandu pun berhemah di jalan raya. Sy confirm akan terus guna
saya mengalami masalah yang sama bila first time naik bus etika pada 14 Mac 2013 jam 12.30 mlm dari Alor Setar ke KL. sepanjang perjalanan saya tidak dapat tidor kerana gangguan dari suara pemandu dan pembantu yang berbual dengan suara yang kuat..kadang-kadang gelak ketawa yang juga cukup nyaring. berbual yang ntah apa2..(suara yang kedengaran itu seperti suara bapok)dari perbualan itu bapok tersebut berkata bus tu "mami dan Dady" dia punya..(mungkin anak tauke la kot)dia ada sebut dady dia Tan Sri Dato Dr....dan kakaknya Mejar Jeneral Dato seri....kalau nk berbual pun perlahankan la sikit suara tu..penumpang nk tidur..saya yang duduk di kerusi belakang pun boleh dengar dengan jelas butir perbualannya inikan pula penumpang di hadapan..harap pemandu etika lebih beretika...
abg mie blue lama tak nampak? banyak bunyi dah kena ke? steady kepala otak kau langgar org dah mati kena gantung lesen ke?
saya pon pernah dengar ad bapok berbual ngn driver dalam bas etika.. dh la duk becerita mk dia bapak dia kerabat la.. nk tidoq pon x boleh.. serabut aku.. bas etika syok naik tapi sbb bapok ni serabut aku.. dh la gemuk bt manja bleh.... 1 lg jgn salahkn driver sbb langgar org smpai hg taw ka situasi sbenar.. hg taw ka spa btl spa salah
Sy penah telepas bas.. Utk pejalanan kl-kgr, bas kul 6ptg dr pudu.... Driver nama azmi.... Dia sggup tgu sy kat tol duta.... Mmg terbaik..... Trima kasih sgt2.... Tp baru2 ni, staf kaunter d kgr tlah bg salah tket utk sy.... Sy dr kgr nk ke pudu, dia bg tket pudu ke kgr... Pastu xnak ganti blik tket yg btl...
bkn semua pemandu etika tidak berETIKA.. saya akui segelintir sahaja tapi apa yang berlaku pd hari ini cukup utk membuka mata saya terhadap pemandu etika ekspress.. penipuan anda amat dihargai..
Etika ekspress dari kuala perlis ke duta memang terrrbaaikkk...rider sume ngam..sampai tepat pada masanya..
Kejadian pagi ini..16.5.2014 - kedua ibu bapa saya membeli tiket di Kajang utk balik ke Bworth, tiket pukul 8.30 pagi, tunggu dari pukul 7.30 pagi, beberapa kali ke kaunter bertanya di mana bas yg sepatutnya berada di platform, dh lepas pukul 8.30 pagi, bas masih tidak kelihatan, sekali lagi adik rush ke kaunter, dimaklumkan bas dah bergerak....sakit hati ok..bongok punya pengurusan, then my sis htr ke Pudu, call pemandu bas..smp di Pudu..pemandu xangkat call, bas xtunggu..akhirnya beli tiket baru..ok..just nak ckp di sini..Pengurusan Etika, sub-sub yg jual tiket..sampai la yg angkat phone (pemandu bas) otak letak kat mana..email rasmi akan dihantar utk bg pengajaran.sekian.
So no to etika express.. InshaAllah hidup tak sakit hati
Catat Ulasan